Pages

Saturday, February 17, 2007

de fiscale shizzle moet je thuis ff fixen

Hallo lieve mensen!
Alles goed daar? Ik ben volledig op de hoogte gebracht van de verdeling der ministerposten en ik weet niet wat jullie er van vinden, maar ik ben er wel tevreden mee.
Goed Indische zaken nu. Als jullie op luchtige anekdotes zaten te wachten moet ik jullie nog even teleurstellen. Mijn luie rijke zitvlak is namelijk zoals ik al zei in actie gekomen en nu heb ik een plan voor Salomie en anderen. (het was eigenlijk meer mijn hoofd dat deze eerste stappen gezet heeft) Even alle aandacht erbij. Het is namelijk een nogal ambitieus plan en dient daarom tot in de puntjes geanalyseerd, bekritiseerd en bevraagd te worden ter verbetering en die taak leg ik bij jullie neer. Het idee is het oprichten van een stichting, zoals omschreven op http://www.kvk.nl/artikel/artikel.asp?artikelID=39408&sectieID=59 . Ik zal mijn plan even hier in stappen lanceren met de nodige toelichting:
1. Ik verzamel de gegevens van Salomie en andere kinderen in een soortgelijke situatie. Dat wil zeggen adres, geboortecertificaat, community certificaat (iets indisch met de gegevens over de kaste, waaruit iemand komt), schooldiploma, ingevuld inschrijfformulier van de nieuwe school, adres, telefoonnummer en bankrekeningnummer van de nieuwe school, en uiteindelijk een bevestiging van aanname op de nieuwe school.
Het leek er even op dat ik een probleem ging krijgen met de certificaten omdat ze volgens Salomie in Tamil zouden zijn gedrukt, maar dat blijkt god zij dank niet het geval te zijn
2. Er moet worden uitgezocht wat het studeren/verder leren kost per jaar per school per niveau per kind. De directrice van Xavier Matriculation School is bereid dit voor mij uit te zoeken, ik hoop dat het via deze weg een beetje proper gaat, anders moet ik dat opnieuw doen. Naar het schijnt is studeren in India vrij duur (chronisch plaats gebrek, maar een extra reden tot investering) dus dat maakt de realiseerbaarheid van dit plan nog erg spannend dat is het sowieso wel eigenlijk...maar lees vooral verder
3. alle kinderen, hun gegevens en de kosten die ze met zich mee brengen worden geadministreerd.
4. men raadplege een belastingadviseur. Het komt nog wel eens voor dat ik met hele ernstige dingen bezig men en dat vliegt er ineens zo'n puberale stedelijk gymnasiumzin door mijn hoofd. Zit ik op een ochtend mijn hersens heftig te pijnigen, waarna ik tot de conclusie kom: 'die fiscale shizzle moet je thuis ff fixen'. Goed, dat kan prijzig zijn, maar is een absolute vereiste in deze, iemand van jullie toevallig fiscale economie gestudeerd? Nee? Da's dan echt balen.
5. Statuten opstellen (makkelijker gezegd dan gedaan). Zie voor omschrijving de hierboven gegeven kvk-site, zelfde URL.
6. De notariele Akte
7. Inschrijven bij de KvK
8 Start!

Ik hoop dat jullie even de tijd nemen om er iets nuttigs over te zeggen.
Inmiddels is mijn naaiatelier hier van start gegaan en ik heb het er behoorlijk druk mee. Het spijsverteringskanaal maakt al weer geregeld bezwaar, maar het is niet erger dan verwacht en uit ervaring weet ik dat je het op deze manier heel lang kunt volhouden. 't hoort er hier gewoon bij.
Ik hou het even kort, ik beloof jullie dat ik de volgende keer wel met luchtige anekdotes zal komen(op voorwaarde dat jullie relevante kritiek aanleveren, hehe!).
Heel veel liefs en groeten,
nelle

4 comments:

yvonne kruiper said...

Hey Nelle,

Ik kwam Mieke net tegen in het winkelcentrum en ze vertelde dat je in India zit. Ze heeft me je site gegeven en ik heb afgelopen half uur even genoten van je verhalen en foto's. Wat een gave tijd heb je daar zeg! Ik moest trouwens wel even twee keer kijken op de foto's voordat ik zag dat jij het was. Ik heb je al jaren niet meer gezien en wat is je haar lang! Ik ken je alleen maar met kort haar. En we hebben van kapsel geruild, want mijn haar is inmiddels gekort tot luciferlengte.
Ik vertrek over vijf weekjes naar Thailand om vrijwilligerswerk te gaan doen. Daarom zijn je verhalen nog eens extra interessant om te lezen. Mieke zag het al helemaal voor zich hoe wij samen een verbond konden sluiten en heel Azie op poten kunnen zetten, haha.
We gaan ons best doen...:)
Veel succes met al je avonturen en hopelijk kunnen we elkaar op de hoogte houden.
Groetjes, Yvonne (je weet wel, van het hamsterdopen ;)

bettina said...

Beste Nelle, De klimop school uit Hoofddorp wil geld inzamelen voor het kinder tehuis in India, misschien een begin voor Salomie of heb je dringend iets nodig voor het naai atelier? Ik hoor het graag van je! Vriendelijke groet Bettina (moeder van Elisa)
bettinazandstra@planet.nl

nelle said...

Heej Yvonne,
Wat leuk om een berichtje van jou op mijn site te vinden en nog leuker om te horen dat je naar Thailand gaat. Wie hamsters kan dopen kan ook azie op poten zetten, toch? Ga je alleen of met een organisatie en weet je al wat het werk precies in gaat houden?
Ben erg benieuwd. Ondertussen probeer ik hier een en ander voor elkaar te krijgen om straks in Nederland een stichting op te richten, het is voorlopig nog maar de vraag of het lukt maarhet onderzoek is in volle gang!
Veel succes met alle voorbereidingen voor Thailand(daar heb je vast ook wel wat injecties voor nodig), ben benieuwd naar jouw toekomstige ervaringen daar
Groetjes, Nelle

nelle said...

Hallo Bettina,
heel erg bedankt voor de reactie. Mijn naaiatelier is wel compleet, maar voor Salomie kan ik straks zeker wel wat geld gebruiken. Probleem is alleen dat het nu nog een beetje onzeker is, hoe dat geld hier komt. Ik moet eerst een stichting in het leven zien te roepen en daar gaat nogal wat werk aan vooraf. Mijn doel is om hier meer kinderen te vinden die zich in een soortgelijke situatie bevinden zodat ik het plan hard kan maken. Als het mij lukt om hier genoeg gegevens van kinderen te verzamelen, dan moet het in Nederland ook lukken, maar dat is nu nog wel een als.
Ik hoop dat hier wat mee kunt, nogmaals bedankt, groeten (ook aan Elisa),
Nelle